Mýty a chyby v hubnutí

22. února 2008 v 20:21 | Anie |  !!diet tips
Co děláme špatně?

S dietou zhubnu: - CHYBA
Vynechání tuků - samotná konzumace "light" potravin možná trochu pomůže, ale samotný tuk není jedinou ani hlavní příčinou ukládání tuku na Vašem těle
Vynechání cukrů - naše tělo energii z cukrů potřebuje, a pokud ji nedostane, začne spalovat svaly
Vynechání bílkovin - tím znemožňujete stavbu a obnovu svalové hmoty
Konzumace jedné konkrétní látky (bílkoviny, cukru, zeleniny, …) - tím omezujete přísun jedné z výše uvedených látek.
Takové diety také škodí vašemu tělu, protože mu nedodávají všechny potřebné látky, které tělo potřebuje. Tělo touto nevyváženou stravou budete stresovat a ve většině případů dříve nebo později přijde krize, při které se neudržíte a sníte, co se nemá.
Když uspějete, vrátíte zpět k normálnímu jídelníčku a díky tomu v blízké době na Vaši původní (nebo horší) váhu i rozměry.
Budu jíst méně a zhubnu: -CHYBA
Jde o obdobu výše uvedené chyby. S menší dávkou živin zhoršujete svoji kondici. Tělo se začne bránit hubnutí tím, že začne energii ukládat do tuků pro horší časy. Zároveň nejde jen o vaší stravu ale také o její složení.
Zázračné tabletky, náplasti, čaje a voodoo tance: -CHYBA
Nemohou fungovat a to můžeme být rádi. Kdyby se náš tuk skutečně do těla uvolňoval a nebyl by spotřebován našimi svaly, tak by nás daný tuk v krvi velmi rychle zabil. Můžeme být tedy rádi, že to nefunguje 
Hubnutí dle slavných hvězd: -CHYBA
Nezapomínejte, že slavné hvězdy často musejí prezentovat nějaké zastupované značky. A pokud tomu zrovna u té vaší oblíbené není, tak okolo sebe má tým trenérů a dietologů, kteří mu (jí) radí, co ano a co raději ne. To Vám řekne ovšem a právě i tato kniha.
Léky od doktora vše vyřeší: -CHYBA
Tyto prostředky potlačují chuť k jídlu, ovšem při tom navozují jistý pocit bezstarostný pocit, který vás také zbaví špatných pocitů s nadváhou a nebudete si s ní lámat hlavu.
Začnu hodně cvičit a zhubnu: -CHYBA
Pokud Vaše tělo není na cvičení zvyklé, nadměrnou aktivitou si můžete vážně poškodit svaly, šlachy nebo srdce. Cvičit chce začít pozvolna podle toho, jak jste cvičili doposud.
Když chci zhubnout, musím hladovět: -CHYBA
Zásadní chyba. Když hladovíte, tělo začne živiny šetřit tuky a spaluje svaly. Tuky se spalují později.
Tuhle postavu jsem zdědil: -CHYBA
Nejčastěji nejde o genetickou výbavu ale o dědictví zlozvyků ve stravování a odporu ke sportu. Změňte tohle a změna se dostaví.
Alkohol spaluje tuky: -CHYBA
Alkohol tuky nespaluje, ale bylo by hezké tomu věřit. Naopak, alkohol zvyšuje chuť k jídlu, proč bychom jinak měli aperitiv.
Ananas spaluje tuky: - CHYBA
Nějaké enzymy pro spalování tuků ananas obsahuje, ale Váš žaludek je po přijetí zničí. Zároveň do těla přijmete jednoduché cukry, se kterými na váze opět přibíráte.
Stačí hodně cvičit a můžu jíst, co chci: - CHYBA
Pokud by takové potřebné množství sportu byl Váš případ, tuto knihu byste nečetli a nepotřebovali. Raději na tento mýtus zapomeňte.
Cvičící ženy nabírají svalovou hmotu, ale nehubnou: - CHYBA
Ženské svaly nerostou stejně jako mužské, což je dáno jiným typem hormonů v jejich těle. Jestli svaly budou růst a nebo se jen zpevňovat a formovat záleží na způsobu cvičení, není to podmíněný jev.
Minusové kalorie: - CHYBA
Žádná potravina po strávení nevezme více energie, nežli sama do těla dodá.
Snídani sněz sám, o oběd se poděl s přítelem a večeři přenechej nepříteli: -CHYBA
Tělo potřebuje být zásobováno po celý den. Večer je hlavně dobré změnit složení stravy, ale rozhodně ani večer a na noc nesmíme hladovět.
Po přílohách a pečivu se tloustne: - CHYBA
Každé jídlo má být vyvážené, a pokud mu nebudeme dodávat cukry v podobě příloh, nebude naše strava kompletní.
Po polévkách se tloustne: - CHYBA
Po gulášové nebo dršťkové polévce ano, po čirých netučných vývarech určitě ne.
Z ovoce se hubne: - CHYBA
Ovoce obsahuje hlavně vodu, jednoduché cukry tedy fruktózu. Na ovoci je pozitivní jen vláknina, množství vitamínů a stopových prvků. Jak již bylo řečeno, fruktóza nepotřebuje inzulín k tomu aby byla rozložena a tak může v případě nevyužitelnosti rovnou do tuků. Proto ovoce můžete, ovšem jen po cvičení. V ostatních případech jej nahraďte zeleninou. Ta Vám zajistí chybějící vitamíny
Ten kousek čokolády mi nic neudělá: - CHYBA
Naprosto jakékoliv mlsání je špatné.
Nejíst hodinu po větší svalové aktivitě: - CHYBA
Svaly své zásoby glykogenu doplňují nejrychleji hodinu po cvičení, když se tedy nenajíme, nedáme našim svalům výživu potřebnou k tomu, aby se mohly vyvíjet. Místo vhodné regenerace a posílení svalů je tedy ničíme.
Po páté hodině večer se nesmí jíst - CHYBA:
Tělo musíme zásobovat živinami průběžně. Když nedostane 3 hodiny najíst, začne se připravovat na delší hladovění a začne šetřit své tukové zásoby. Když ale tělo přivykneme na pravidelný příjem potravin, přestane šetřit na horší časy, protože "bude vědět", že další jídlo brzy přijde.
Jíst tedy musíte v pravidelných intervalech od probuzení do ulehání před spaním.
Nesmí se přijímat cukry, protože se z nich tloustne - CHYBA:
Pokud omezíme příjem cukrů pod 50g denně, vystavujeme tělo zbytečnému stresu. Dojde ke stavu metabolismu - ketóze, při kterém tělo postupně vyčerpá zásobu glykogenu z jater a začne energii získávat z bílkovin a v dalším kroku z tuků namísto z cukrů. Tato cesta je především velmi drahá, kvůli ceně kvalitních bílkovin (např. bílé maso). Dlouhé sacharidy jsou v porovnání s kvalitními bílkovinami daleko levnější. Zároveň po obnovení příjmu cukrů dojde k všeobecně známému JO-JO efektu, protože tělo si dané cukry začne po zažitých zkušenostech šetřit.
K jídlu stačí zelenina: - CHYBA
Jídlo musí být především vyvážené a složené z bílkovin i cukrů, jinak mu budou chybět potřebné živiny. Pocit zasycení a prodloužení glykemického indexu ostatních potravin navíc s doplněním vitamínů vám zajistí právě zelenina.
Krátké a dlouhé cukry se průměrují: -CHYBA
Celozrnný chleba (dlouhé sacharidy) s čokoládovou pomazánkou (krátké sacharid y+ tuky) nikdy nevytvoří středně dlouhý cukr! Tělo rychle zpracuje krátké cukry, ty uloží do tuků a dlouhé bude dále postupně zpracovávat.
Z čeho zhubnul jiný, z toho zhubnu také: -CHYBA
Nekopírujte jídelníčky. Řiďte se radami co a jak jíst, ale nepřebírejte celé jídelníčky. Množství přijatých látek se liší dle hmotnosti člověka, množství fyzických aktivit atd. a tak co sedí jednomu, nemusí sedět i Vám. Spočítejte a vytvořte si jídelníček vlastní na základě doporučených potravin.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 marty321 marty321 | E-mail | Web | 24. května 2008 v 12:48 | Reagovat

jestli chcete zhubnout tak se musíte hýbat, takže byste měli kliknout na web

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama